Kiterjesztett valóság a búcsi alapiskolában

„Látni a valóságot sokkal meglepőbb és fantáziadúsabb vállalkozás, mint felhőkből építeni a valóság első fuvallatára szétomló álomvárakat”

(Márai Sándor)

Iskolánknak a SAMSUNG vállalat mellett működő polgári társaság által meghirdetett ELITE 2014 pályázatán sikeresen szerepelt. A pályamunkánknak “A virtuális világból a kiterjesztett valóságba” címet adtuk. Az iskolánk  diákjai egy projektnap keretén belül ismerkedtek meg az “új” technológia felhasználási területeivel az oktató- nevelő munkában.

A projektnap első részében a virtuális világ veszélyeire hívtuk fel figyelmüket kis tanulságos filmek segítségével. A film vetítése után a látottak megvitatására került sor és a veszélyek elkerülésének gyakorlati alkalmazásáról. Ezek után a  számítástechnikai teremben diákjaink – a jó ízlés határain belül- “bekerültek a virtuális világba”, ahol on-line játékokat játszhattak, közösségi oldalakat látogathattak.

A projektnap következő részében a gyerekeket ebből a környezetből akartuk kihozni a való világba, a valóságba a kiterjesztett valóság alkalmazásával .

Diákjainkat a táblagépek (de akár a telefonok) segítségével a számítógéptől elhúzva egy Galériába kerültek, ahol előre elkészített alkotások voltak találhatóak. Az alkotások lehettek képek, rajzok, festmények, poszterek, de az oktató- nevelő munkában használatos segédeszközök. is úgymint könyvek, poszterek, térképek, modellek… Az alkotások közé elsősorban a diákok munkáit  igyekeztünk becsempészni. Ezekhez az alkotásokhoz kerültek a virtuális világban tárolt információk, melyek lehettek internetoldalak leírásokkal, képekkel, videó- és hangfelvételek, …

A diákokkal a Galériában járva-kelve a táblagépen keresztül az alkotásokat fürkészve “varázslatos dolgok” történtek. Volt, hogy a képek életre keltek, újabbnál újabb információkat osztottak meg az érdeklődőkkel, vagy a diákok éppen állatok, épületek, bolygók, modellek és további objektumok közé kerültek.

A diákjaink számára a technológia további lehetőségeket kínál a környezetünkben található emlékhelyek, műemlékek, emlékművek, értékek kutatására, azok jobb megismerésére és megismertetésére.
Ez a lehetőség a turizmusban is teret kaphat, amely akár a tanösvény értékeihez látogató (idegenvezető híján) ismereteket kaphat az emlékműről, műemlékről, emlékhelyről, természeti értékeiről…
Iskolánkat – a projektnapot követően – meglátogató diákok tanáraikkal is “bekerülhettek” ebbe a varázslatos világba, a kiterjesztett valóságba.

cropped-cropped-screenshot_2014-07-10-12-51-45-1.pngQuickMark - http_--1r.hu-2jbj
A pályázat során iskolánk a maximális összeget, 3 ezer eurót kapott. Melyből prezentációs segédeszközöket vehettünk, továbbá egy 16 táblagép egyidejű töltését biztosító energiatakarékos töltőállomást (bőröndöt), 2 webkamerát, mely további lehetőségeket kínál – a kiterjesztett valóság alkalmazása során – az interaktív feladatok, megoldások területén. Továbbá egy dokumentumkamerával lett gazdagabb iskolánk a legmodernebbek közül, mely helyettesíti a írás vetítőt, mikroszkópot, webkamerát,… és ugyanakkor a kiterjesztett valóság technológiát is alkalmazza, mely során 3 dimenziós objektumok, modellek vizsgálhatóak meg az osztályban.

HENZEL György

.:henz:.

U.i.: Érdekesség képpen közlöm azokat a statisztikai adatokat, melyek az oldal látogatásával kapcsolatosak. 1-2 napon belül közel 2 ezren látogatták az oldalt. Ami külön érdekesség, hogy külföldi (tehát a magyar nyelet nem bíró) látogatókhoz is eljutott 2014 novemberében ez az alkalom 🙂

stat2nov14

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Archívum