STE@M

S T E A M

Science & Technology interpreted through Engineering & the Arts, all based in Mathematical elements.

A Természettudományok (S), a Technológia (T), a Műszaki tudományok (E), Művészet (A) és a Matematika (M) ötvözése

A STEAM egy olyan innovációs pedagógiai irányzat, ami a diákok a tudomány, a technológia, a műszaki tudomány, az  esztétikai-művészet és a matematika területén lévő kompetenciák komplex fejlesztését célozza meg. Ez az irányzat megköveteli az epocha-rendszerében való óraszervezés kialakítását a megfelelő tér és eszközrendszer biztosításával.

Az irányzatban a művészet elsősorban, mint a kovász összetartja az egyes területeket, sőt további kulcskompetenciák fejlesztési területét is lehetővé teheti (pl.anyanyelvi, idegen nyelvi kommunikáció, szociális kompetenciák). Ennek köszönhetően a jelenség-alapú és a horizontális tanulás valósulhat meg, mely különböző tudásterületeket kapcsol össze elméletben és gyakorlatban egyaránt.

A fenti megfogalmazás a saját értelmezésem a STEAM fogalommal kapcsolatban. Szívesen olvasnám, hallanám mások értelmezését is 🙂

Úgy gondolom, hogy a fenti tanulási környezet magában hordozza a tanulók között lévő különbözőségekben (kor, nem, tudásszint és érdeklődési kör) rejlő nagyszerű lehetőségeket, hisz a gyerekek csoportokban dolgozva tanulhatnak egymástól .


Az alább felsorolt projektjeink során a STEAM irányzat elemei találhatóak meg:


A játék a kutatás legjobb módja.

Albert Einstein

%2Fwww.facebook.com%2F118637112121114%2Fvideos%2F150063782311780%2F&show_text=0&width=560

iskola
A jelenség-alapú oktatás lényege
Archívum