A robotok már az iskolákban vannak
Roppant gyorsan fejlődik az a technológia. Sokan félnek a robotoktól, akik észre sem vették, hogy a robotok már néhány éve velük vannak, megváltoztatták az életüket, és mindennapjaik részévé váltak. Itt nem az emberalakú robotra kell gondolni, ami segít a házimunka elvégzésében. A gyártósori robotokon túl olyan gépek ezek, melyek kinyitják a házunk, garázsunk kapuját, melyek önállóan porszívóznak és felmosnak, melyek a füvet lenyírják, olyan érzékelővel ellátott autók melyek nem ütköznek egy másik járműnek, beparkolnak helyettünk…
A LEGO műhelyünket heti többszöri alkalommal látogathatják intézményünk diákjai (alkalomként átlagban 7-8 diák látogatja). Az iskola egy 6 x 3,5m-es helységet biztosított a műhelymunkához. A műhelyben megtalálható egy terepasztal, padok, székek. Továbbá a terem fel van szerelve 3 személyi számítógéppel, interaktív táblával, webkamerával. Rendelkezésünkre állnak notebookok és táblagépek is.
Az műhelyünk – a 2017-es Digitális Témahétre készült projektünk sikerének köszönhetően – egy CraftBot Plus 3D nyomtatóval lett gazdagabb.
Az általunk használt mobilrobotok:
3 db LEGO MINDSTORMS EV3-as oktatócsomag 1 db kiegészítő csomag
6 db I.generációs MindStorms RCX Alapcsomag
1 db LEGO® Education WeDo Robotics oktatócsomag
RCX robotok WeDo robotok EV3 robotok
EV3 építési útmutatók gyűjteménye
RCX építési útmutatók gyűjteménye
WeDo építési útmutatók gyűjteménye
A LEGO Programozó Műhelyben készült robotok
Az iskolánk oktatása előtt álló legsürgetőbb kihívások közé tartozik a tanulók alacsony digitális készség- és kompetenciaszintjének javítása és az okatás-nevelés folyamatában az új információs és kommunikációs technológiák hatékony alkalmazásának az integrálása. Ezért is a diákok számára megteremtjük annak a lehetőségét, hogy felfedezzék a számítógép, a virtuális tér és a valós gyakorlati problémák közötti összefüggéseket, hogy gyakorlatot szerezzenek a valós fizikai, gyakorlati problémák megoldásában. A konstruálást, a kézzelfogható eszköz megépítését, a mechanikus alkatrészek működésének, vezérlésének megfigyelését tesszük lehetővé. A robotok építése közben a diákok kiismerik a különböző érzékelőket, és egyre összetettebb programozási szerkezeteket használnak. A robotok fejlesztése során a „tervezés – kivitelezés – tesztelés” – folyamatát követik, amellyel a valós fejlesztői magatartás kialakulását segítjük. Ezen módszerrel a digitális/virtuális/kiber világ és a valós/fizikai világ interakciójának jelentőségére irányítjuk a figyelmet. Az algoritmikus gondolkozás, a logikai készségek és finommotorikus készségek mellett számos kompetenciaterületen gazdagítjuk a gyermekeket: szociális kompetenciáik is fejlődnek, prezentációs készségüket is fejlesztjük.
A műhely ellátogatott egy nyári táborba is, ahol a táborozó gyerekek ismerkedhettek meg LEGO programozás rejtelmeivel. A műhely nem titkolt célja, hogy felkeresse azokat az iskolákat, melyek szintén foglalkoznak, vagy foglalkoznának robotok programozással. Továbbá olyan táborok szervezése ahol találkozhatnak a programozás iránt érdeklődő gyerekek.
- az algoritmusok „betanítása” helyett a hangsúly az algoritmikus gondolkozás fejlesztésén legyen
LEGO Programozó Műhely – BÚCS