LEGO Programozó Műhely

A robotok már az iskolákban vannak

Roppant gyorsan fejlődik az a technológia. Sokan félnek a robotoktól, akik észre sem vették, hogy a robotok már néhány éve velük vannak, megváltoztatták az életüket, és mindennapjaik részévé váltak. Itt nem az emberalakú robotra kell gondolni, ami segít a házimunka elvégzésében. A gyártósori robotokon túl olyan gépek ezek, melyek kinyitják a házunk, garázsunk kapuját, melyek önállóan porszívóznak és felmosnak, melyek a füvet lenyírják, olyan érzékelővel ellátott autók melyek nem ütköznek egy másik járműnek, beparkolnak helyettünk…

A LEGO műhelyünket heti többszöri alkalommal látogathatják intézményünk diákjai (alkalomként átlagban 7-8 diák látogatja). Az iskola egy 6 x 3,5m-es helységet biztosított a műhelymunkához. A műhelyben megtalálható egy terepasztal, padok, székek. Továbbá a terem fel van szerelve 3 személyi számítógéppel, interaktív táblával, webkamerával. Rendelkezésünkre állnak notebookok és táblagépek is.

Az műhelyünk  – a 2017-es Digitális Témahétre készült projektünk sikerének köszönhetően – egy CraftBot Plus 3D nyomtatóval lett gazdagabb.

Az általunk használt mobilrobotok:
3 db LEGO MINDSTORMS EV3-as oktatócsomag 1 db kiegészítő csomag
6 db I.generációs MindStorms RCX Alapcsomag
1 db LEGO® Education WeDo Robotics oktatócsomag

rcx wedoev3

RCX robotok                 WeDo robotok                  EV3 robotok

EV3 építési útmutatók gyűjteménye

RCX  építési útmutatók gyűjteménye

WeDo építési útmutatók gyűjteménye

A LEGO Programozó Műhelyben készült robotok

 

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Az iskolánk oktatása előtt álló legsürgetőbb kihívások közé tartozik a tanulók alacsony digitális készség- és kompetenciaszintjének javítása és az okatás-nevelés folyamatában az új információs és kommunikációs technológiák hatékony alkalmazásának az integrálása. Ezért is a diákok számára megteremtjük annak a lehetőségét, hogy felfedezzék a számítógép, a virtuális tér és a valós gyakorlati problémák közötti összefüggéseket, hogy gyakorlatot szerezzenek a valós fizikai, gyakorlati problémák megoldásában. A konstruálást, a kézzelfogható eszköz megépítését, a mechanikus alkatrészek működésének, vezérlésének megfigyelését tesszük lehetővé. A robotok építése közben a diákok kiismerik a különböző érzékelőket, és egyre összetettebb programozási szerkezeteket használnak. A robotok fejlesztése során a „tervezés – kivitelezés – tesztelés” –  folyamatát követik, amellyel a valós fejlesztői magatartás kialakulását segítjük. Ezen módszerrel a digitális/virtuális/kiber világ és a valós/fizikai világ interakciójának jelentőségére irányítjuk a figyelmet. Az algoritmikus gondolkozás, a logikai készségek és finommotorikus készségek mellett számos kompetenciaterületen gazdagítjuk a gyermekeket: szociális kompetenciáik is fejlődnek,  prezentációs készségüket is fejlesztjük.

A műhely ellátogatott egy nyári táborba is, ahol a táborozó gyerekek ismerkedhettek meg LEGO programozás rejtelmeivel. A műhely nem titkolt célja, hogy felkeresse azokat az iskolákat, melyek szintén foglalkoznak, vagy foglalkoznának robotok programozással. Továbbá olyan táborok szervezése ahol találkozhatnak a programozás iránt érdeklődő gyerekek.

  • az algoritmusok „betanítása” helyett a hangsúly az algoritmikus gondolkozás fejlesztésén legyen

LEGO Programozó Műhely – BÚCS

Archívum