A fizikai- és a virtuális világ interakciója

Kiterjesztett valóság – Ahol a fizikai- és a virtuális(kiber)világ találkozik

„Azáltal, hogy kiterjesztjük az információkat a körülöttünk lévő világra, nem csak digitális szakadékot, vagy a két világot elválasztó rést hidaljuk át, hanem segítségével emberek maradhatunk, szorosabb kapcsolatban élve a minket körülvevő világgal. Segítségével megakadályozzuk, hogy gépek előtt ülő gépekké váljunk. „

Pranav Mistry
The thrilling potential of SixthSense technology ,TEDIndia 2009

A kiterjesztett valóság, mint tanulási környezet az a hely, ahol a valós környezet kiegészül a kiber világ elemeivel.

Ez az új tanulási környezet, az ahol a:

  • kiber objektumok interakcióba léphetnek a fizikai világgal
  • fizikai világ objektumai hatást gyakorolnak a kiber világ objektumaira.

A kiterjesztet valóság, mint tanulási környezet támogatja azt a tanulási környezetet, ahol a fizikai- és a kiber világ interakcióba kerülhet.

Ha a képi megjelenítési forma ismeretes (adott), akkor a következő lépés az, hogy ezek után közölni kell (a képi megjelenítést biztosító) eszközzel, hogy:

  • hol vannak a virtuális objektumok
  • mit tegyen az objektumokkal

Tehát vezérelni, kommunikálni, interakcióba kell lépni a kiber világ objektumaival.

A kiterjesztett valóság (AR) tanulási környezet felosztása attól függően, hogy hogyan lép interakcióba a fizikai világ (tanár, diák, körülöttünk lévő tárgyak) a kiber világgal, a virtuális objektumokkal.

Technológiai interaktivitástól függően:

 

A virtuális- és a fizikai világ kölcsönös vezérlése.

A programozás tanulásának folyamatában fontos a fizikai környezetre gyakorolt hatások szemléltetése.

A programozás, mint eszköz  képes megváltoztatni a körülöttünk lévő világot.

 

 

 

 

problémaközpontú feladatmegoldásra kerül a hagsúly

Reklámok
Archívum