Mindíg is kerestem azokat a lehetőségeket, alkalmazásokat amelyek a valós-idejű online kommunikáció során az órán aktivizálja a diákjaimat, amikor együtt tudunk működni a diákokkal. A Nearpod prezentáció készítő ilyen!

Ebben az időszakban, amikor diákjainkal az online térbe költöztünk. Sokan szeretnénk, hogy a diákjaink aktív részesei legyenek a valós-idejű online kommunikácó-s óráinknak, azonnali visszajelzéseket szeretnén az óra menete közben. Mindezt – a sok-sok lehetőség mellett – lehetővé teszi számunkra a Nearpod alkalmazás.
Nagy előnye, hogy meglévő prezentációnkat is használhatjuk, kiegíszetjük az alkalmazás adta lehetőségekkel.
Először regisztráljunk tanárként akár a microsoft vagy google fiókunkkal:
Hogyan készíthetünk előre aktivizáló diákat?
Saját bemutató készítése előtt érdemes kutaokodni a Neorpad bemuatói, lecketára közt (Nearpod Library), ahonna inspirálódhatunk, ötleket meríthetün, de akár azokat módosítva mi is használhatunk. Több féle képen csoportosítva, szúrővel ellátva találunk bemutatókat.
Saját bemutató készítésekor a Create gombra kattitva megtapasztalhatjuk, hogy három féle lehetőségből indulhatunk ki. Az első két lehetőség a bemutató típúsára (Lesson, Videos) utal, harmadikként egy lehetőséget kínál, miszerint a prezentánciónka a már korábban elkészített Google Slides (Diák) -at felhasználva készíthetjük bemutatónkat. FONTOS-nak tartom felhívni a figyelmet, hogy PowerPoint-os bemutatóinkat is használhatjuk. Az interaktív videó készítésének lehetőségét a Edpuzzle alkalmazáshoz hasonlítanám. (Akik még nem ismeri az interaktív videók felhasználási lehetőségeit annak bátran ajánlom, hogy érdemes egy kicsit beleásni magunkat, akár a Nearpod-on belül is 🙂 )
A korábbi prezentáncióink felhasznása mellett a bemtatónk oldalait készíthetjük továbbá képekből és akár PDF dokumetumokból (pl. feladatlapok) kiindulva is, melyekt feltölthetünk, de akár hozzáférhetünk a felhő tárainkhoz is: (Google Drive, Microsoft OneDrive vagy Dropbox). Továbbá lehetőségünk van további tartalmak hozzáadására, felhasználására.
A következő tartalmakat lehet beágyazni, hozzáadni:
Saját(akár interaktív)videók mellett Youtube videókat, de BBC Videókat is, PhET simulációkat (nem mindegyiket), SWAY bemutatónkat, weboldat (nem mindegyik volt használható), más kép és hang anyagot és a végér hagytam a 3D tartalmakat és akár a Virtuális Valóság szemüvegben is használható VR tartalmakat.
És most térjünk a legfontosabb részhez. Bizonyára arra vagyunk a leginkább kíváncsika milyen aktivitásokat,tevékenységeket tehetünk a bemutatónkba:

Az aktivitások közt találunk olyan eszközöket, ahol a diákok láthatják egymás “munkáját”, aktivitását és vanna olyan aktivitások, melyek használatakor, kitöltésekor a munkájuk a többiek számára nem láthatók.
Az egyik egymás munkáját látható aktivitás a Team To Climb (csoportos hegymászás), ami kvízklérdésekből tevpdik össze és a lényege, hogy a diák egy – álltala kreált avatarral – egy hegyet mászik meg versenyezve a töbiekkel. További lehetőség a Collaborate Board (Pdlethez hasonló digitális faliújság) a Flipgrid integrálásának lehetősége (nekem még nem működött 🙂 ).
Továbbá lehetőség van a formatív értékelésre, azonnali visszajelzésekre a Quiz, Poll, Matching Pairs, Draw it, Memory Test, Fill in the Blanks és a Open-Ended Question eszközök használatával. Ezek eredményeit a diákok nem láthatták, de a rendszer az összesített értékelésen túl, komoly statisztikákat is elvégez, melyeket akár le is tölthetünk különbözö formátumokban.
A prezentáció indításá két lehetősége:
Mindkét típus prezentánciónk (Interaktív videó és Lecke bemutató) esetében lehetőség van, hogy a bemutatónkat osztálytermi körülmények (jelnléti ill. hibrid oktatás) vagy onlineórák (valós-idejű online kommunikácó-s órák) során szeretnénk használni. Ezek a Student-Paced és a Live Participation módok.
Továbbá az Interaktív videók indításakor beállíthatjuk, hogy a videónk normál vagy Iinteraktív módban idítsuk el. A Lecke bemutatónk esetében pedig a Zoom alkalmazással integrálva is el tudjuk azt indítani.
A diákok belépése egy link elküldésével lehetséges. A gyerkek egy név megadásával már használhatták is a bemutatót. Sajnos újabban az a tapasztalatom, hogy a diákoknak Microsoft és Google fiókkal tudnak kell rendelkezniük.
Talán még kiemelném a Nearpod (Pear Deck, Mentimeter, Quizizz, Wooclap) használatával kapcsolatban, hogy a tanulás, az aktivitások elvégzésének tempóját mi tanárok határozzuk meg. A diákok egymás aktivitást nem látják (tehát bátrabban “hibázhatnak”), és nem “trolkodhatnak” egymás munkájába, nem befolyásolják egymás munkáját. Ellentétben a megosztott MS vagy Google dokumentumokkal.
Ezek az alkalmazások a Blended vagy Hibrid oktatást támogató eszközök, melyek használatával a digitális eszköztárunk gazdagodhat.
[…] még kiemelném a Pear Deck (Nearpod, Mentimeter, Wooclap) használatával kapcsolatban, hogy a tanulás, az aktivitások […]