Program indítása a terminálból:
cd ~/src/SARndbox-2.6
./bin/SARndbox -uhm -fpv
Egy Intel Core i7-4610M CPU 3 GHzx4-es laptopban a win10 mellé került a Mate 1.20.1 rendszer. Az Illesztőprogram-kezelő nem találta a gépben lévő (semelyik) videokártyát, melynek beállítására van szükségem egy projekt megvalósításához
lshw alkalmazást telepítése:
sudo apt-get install lshw
Telepítés
https://web.cs.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/SARndbox/SoftwareInstallation.html#Step3
Install the Vrui VR Development Toolkit
cd
wget http://www.idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/Vrui/Build-Ubuntu.sh
bash Build-Ubuntu.sh
sudo nano /usr/local/etc/Vrui-4.6/Vrui.cfg
Install the Kinect 3D Video Package
cd ~/src wget http://www.idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/Kinect/Kinect-3.7.tar.gz tar xfz Kinect-3.7.tar.gz cd Kinect-3.7 make sudo make install sudo make installudevrules ls /usr/local/bin
Install the Augmented Reality Sandbox
cd ~/src wget http://www.idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/SARndbox/SARndbox-2.6.tar.gz tar xfz SARndbox-2.6.tar.gz cd SARndbox-2.6 make ls ./bin
Rendszer naprakész állapotra való frissítése:
sudo apt update
sudo apt upgrade
Grafikus rendszer-információ: inxi -Fxxx
A Frissítéskezelő Timeshift – visszaállítási pont
öröld az összes létező Build-Ubuntu.sh fájlt!
— majd töltsd le újra
cd
wget http://www.idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/Vrui/Build-Ubuntu.sh
— futtasd (script)
bash Build-Ubuntu.sh
… hibát fogsz kapni, de sebaj
— szerkesztés (BaseImage.h)
Ezek (27-28. sor)
#include <Threads/Atomic.h> #include <GL/gl.h>
elé, be kell illeszteni ezt a sort.
#include <stddef.h>
Ezek (27-28. sor)
#include <Threads/Atomic.h> #include <GL/gl.h>
elé, be kell illeszteni ezt a sort.
#include <stddef.h>
Így néz ki a részlet a javítással:
#ifndef IMAGES_BASEIMAGE_INCLUDED #define IMAGES_BASEIMAGE_INCLUDED #include <stddef.h> #include <Threads/Atomic.h> #include <GL/gl.h>
Ezt a fájlt kell szerkeszteni:
~/src/Vrui-4.6-005/Images/BaseImage.h
… szövegszerkesztővel.
— szerkesztés (Build-Ubuntu.sh)
A teljes szövegtartalmat kicseréled az itt láthatóra:
https://paste.ubuntu.com/p/KYYqmThHgq/
— futtasd (script)
bash Build-Ubuntu.sh
Futtatás után elindul egy interaktív animáció a Földről, melynél beállításokat eszközölhetünk.
Step4: Install the Kinect 3D Video Package (egyszer már volt !!!)
cd ~/src wget http://www.idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/Kinect/Kinect-3.7.tar.gz tar xfz Kinect-3.7.tar.gz cd Kinect-3.7 make sudo make install sudo make installudevrules ls /usr/local/bin
sudo /usr/local/bin/KinectUtil Missing command. Usage: KinectUtil ( list | ( reset [ all | <index> ] ) | ( getCalib <index> ) | ( setLED [ <index> ] <LED state 0...7>) )
lsusb után ezt kellen látni:
Bus 001 Device 058: ID 045e:02b0 Microsoft Corp. Xbox NUI Motor Bus 001 Device 059: ID 045e:02ad Microsoft Corp. Xbox NUI Audio Bus 001 Device 060: ID 045e:02ae Microsoft Corp. Xbox NUI Camera
Ha nem látszik akár a Kinect ADAPTERE IS lehet rossz!!!! (nekem az volt)
UDEV szabály is lefuttatható (ha gond van):
cd
wget https://web.cs.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/Kinect/70-Kinect.rules
sudo cp 70-Kinect.rules /etc/udev/rules.d/
sudo udevadm control --reload
sudo udevadm trigger --action=change
Az lenne a lényeg, hogy fixen látható legyen a szabályok alkalmazásával a
sudo /usr/local/bin/KinectUtil list
lefuttatása után ez:
Kinect 0: Kinect V1 for Xbox 360 1414 , USB address 003:059, device serial number A00363A15122120A
Step 6: Connect and Configure the 3D Camera
sudo -i
/usr/local/bin/KinectUtil getCalib 0
Folyamatában jönne aztán ez (ha előző sikeres):
/usr/local/bin/RawKinectViewer -compress 0
A vetítő képének ellenőrzése... cd ~/src/Vrui-4.6-005/bin XBackground
Step 7: Align the 3D Camera
Szintbeállítás
cd ~/src/SARndbox-2.6 RawKinectViewer -compress 0
Kartont helyezünk a konstukcióra:
- lépés: Z billentyű lenyomásával középre helyezzük a kinect képet és a Ctrl+ egérgörgő segítségével max.-ra felnagyítjuk.
- lépés: P gombbal a menüt megnyitva az Extract Plans parancsra (alulról a 3.) menve elengedjük a lenyomott P gombot.
- Jobb klikkel a megjelenő menüben kiválasztjuk az Avarge Frams parancsot majd elengedjük a lenyomott egérgombot.
- A bal felső sarokból P gomb lenyomásakor az egérrel kijelöljük a “használható” homokfelületet.
- R gomb lenyomásakor a megjelenő menüjében kiválasztjuk a középen található 3D…. parancsot.
- Megismételjük a 3.lépést
- Levesszük a kartont
- E gomb lenyomásakor a megjelenő menüjében kiválasztjuk a középen található 3D…. parancsot.
- Megismételjük a 3.lépést
- Egérrel a kurzort a bal-alsó sarokba, majd a jobb-alsó, bal-felső és végül a jobb felső sarokba irányítva az E gombot lenyomjuk.
- A terminálban található értékeket feljegyezzük!!! Majd kilépünk.
- Terminálból megnyitjuk:
cd ~/src/SARndbox-2.6
xed etc/SARndbox-2.6/BoxLayout.txt &
Átírjuk az értékeket a 11.pontban található értékekkel. (kinect távolság = helyett , ), sarkak koordinátái. Fontos, hogy kinect távolsághoz hozzáadjuk a homokozó vastagságát (ezt később is módosítgathatjuk, nekünk megfelelően). És elmentjük a változásokat.
Magassági szintek beállítása (olyan pontokat veszünk fel ahová, amilyen magasságba, mélységbe a homok kerülhet).
cd ~/src/SARndbox-2.6 ./bin/CalibrateProjector -s 1024 768
Az “F11” lenyomása után az “1”-es gomb lenyomásakor a kurzorunkat helyezzük a Capture parancsra majd engedjük fel. Ezután a “2”-es gombra kattintunk. Ezután a keresztezett körlapot a vetített keresztre helyezzük majd megnyomjuk az “1”-es gombot.
Cél, hogy a “sárga foltok” a körlapon ne jelenjenek meg a kívánt magassági, mélységi pontokon, ugyanakkor a kalibrálás végén megjelenő merőleges vonalak a körlap közepében kell, hogy metsszék egymást!
Ha beállítási gondok merülnek fel:
KinectUtil reset all
És újra kezdjük a kalibrálás folyamatát.
Program indítása:
cd ~/src/SARndbox-2.6 ./bin/SARndbox -uhm -fpv vagy ./bin/SARndbox -uhm -fpv -wi 1 -rws
cd ~/src/SARndbox-2.6 ./bin/SARndbox -uhm ha esőt is szeretnénk akkor (nekem nem műxik): ./bin/SARndbox -uhm -ws 0.0 0 ??? ./bin/SARndbox -uhm -rer 10 30 ????
Vélemény, hozzászólás?