A Digitális FABrikáló Műhelyünk a 2017/18-as tanévben

Makerek az iskolában,

Buherálnak, fabrikálnak.

Sürög-forog minden gyerek,

Okos-várost építenek.

Kódolunk, fúrunk-faragunk,

3D-ben nyomtatunk.

LEGO MINDSTROMS és micro:bit,

Segít Aladár és Mikrobi.

Digitális Fabrikáló Műhelyben,

Ahol a bitből atom lesz.

Vár ránk a móka, sok gyerek.

Mi vagyunk a MAKER-ek.

Bevezetőként az ide Digitális Témahetünk indulójának a szövege olvasható. A 3. éve működő műhelyünk a Digitális FABrikáló Műhely nevet vette fel. Erre azért volt szükség, mert a műhelyünkben nemcsak a LEGOk összerakásával foglalatoskodtunk: a programozáson túl a kiterjesztett valóság technológiájával, 3D tervezéssel, modellezéssel és több sikeres projektünk köszönhetően 3D nyomtatással, digitális elektronikával, és még sok minden mással. Ennek az eszközkészletnek is köszönhetően a  STE@M Maker  a Természettudományok (S), a Technológia (T), a Műszaki tudományok (E), Művészet (A) és a Matematika (M) ötvözésére nyílik lehetőség, amely egy innovatív pedagógia irányzat. A Maker-mozgalomról talán csak annyit, hogy ez egy világszintű önszerveződő közösség. A meker hozzáállás lényege pedig az, hogy könnyen hozzáférhető eszközökkel, némi ötletességgel, kreativitással, akár nagyon olcsó alapanyagokból is meg tudnak csinálni bármit, amire éppen szükségük van – akár a cserkészek. De manapság (valljuk be őszintén) könnyebb hozzáférnünk egy számítógéphez, okos-telefonhoz, mint mondjuk egy fűrészhez, kalapácshoz. A műhelyünk egy további terem bővülésével különböző terek létrehozására adott lehetőséget. Így hozhattuk létre a következő munkaterületeket (space):

  • LEGO space – tér a LEGO mobilrobotok (EV3, RCX, WeDo) építésére, programozására,
  • 3D space – tér a 3 dimenziós objektumok megtervezésére, a nyomtató segítségével a tárgyalkotásra van lehetőség,
  • CODE space – tér a SCRATH, KODU, micro:bitek programozásához
  • ELEKTRONIK space – tér a ELEKTRO MERKUR,  egyszerű elektromos áramkörök és a micro:bit mikrokontrollerek használatához,
  • MAKER space – tér az alkotáshoz, különböző modellek, berendezések fabrikálásához.
  • VR & AR space  – tér a virtuális világ és a kiterjesztett valóság létrehozásához, használatához.
Projektjeink, pályázataink:

Az egyes projektjeinkről bővebben az https://arsuli.wordpress.com/projektek/ oldalon olvashatunk

Sikereink, nyereményeink:
  • Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárságának különdíja: „A legaktívabb külhoni magyar intézmény
  • Kiemelkedően tehetséges felvidéki diákok csoportjainak díja (természettudományok kategória)
  • A General Electric Additív Oktatás Programja (AEP) pályázatának köszönhetően: Polar Cloud Classroom – osztálytermi csomagot (Dremel Digilab 3D45 3D nyomtató, kiegészítőkkel, tananyaggal)
  • NKM Nemzeti Közművek Zrt. „A jövő okosotthona” különdíja
  • Digitális Pedagógus Díj
Együttműködő partnereink:

A fentiekben felsorolt projektjeink sikeres megvalósulásában szakemberek nyújtottak segítséget. Itt elsősorban megemlíteném a budapesti digitális műhely Makerspace csapatát, akik az Alkotópedagógia irányzatába kalauzolta el tanárainkat. A kismarosi Málnalabor (Hackarspace) képviselőivel közösen az EU kódolás hetén is eljöttek a kis műhelyünkbe, ahol bevezették diákjainkat a digitális elektronika rejtelmeibe. Diákjainkat nagy szeretettel fogadta Ing.Vaško József, a Szlovák Tudományos Akadémia Informatikai Intézetében található pozsonyi FABlab alapítója, aki bemutatta nekünk a műhelyeiket a további együttműködés reményében.

A Digitális Témahét során két külhoni iskolával is Skype-kapcsoltra léphettünk. A Kájoni János Általános Iskolával – Csíkcsicsóról (Székelyföld), akik a virtuális városrészünk tervezésében is kivették a részüket, valamint a Cseh Károly iskola kihelyezett tagozatával – Törökfaluról  (Délvidék), akik a kiterjesztett valóság technológián túl már a LEGO programozásában is jártasak.

Terveink:

Napközis alkotótábor:         

A nyári szünetben is lehetőség lesz a műhely használatára. A Szülői munkaközöség pályázatának köszönhetően egy napközis alkotótábor megszervezésére kerülhet sor az iskolánkban, műhelyünk közreműködésével. A tábor címe: Állati küldetés: Alkotó táboroZOOk az evangéliumi táborban.

STE@M Maker osztályterem:

A következő iskolaévben olyan STE@M Maker osztályteremek létrehozásán fogunk fáradozni, megfelelő tér és eszközrendszer biztosításával, amely lehetővé teszi az epocha-rendszerében való óraszervezés kialakítását, a jelenség-alapú és a horizontális tanulási folyamatot, mely különböző tudásterületeket kapcsol össze elméletben és gyakorlatban egyaránt.

Célunk, hogy a gyermekek biztonságosan és otthonosan mozogjanak a valamennyiünket körülvevő digitális térben, és képesek legyenek ennek lehetőségeit saját életükben kihasználni.

projekt kategória

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Archívum