Egyszerű- és vonalrajzok a 3D nyomtatóban

Azt szerettem volna megoldani, hogy saját készítésű rajzokat, vagy a neten található egyszerű képeket lehessen kinyomtatni 3D nyomtatóval. Mivel elsősorban 3D tervezőként a TinkerCAD-ed használjuk egy egyszerű kép, pl. az iskola címerének az újratervezése is időigényesnek, nehéznek bizonyult.

cimer1

Az iskolánk címere

Tudtam, hogy a TinkerCAD-be lehet svg kétdimenziós vektor grafikus formátumú filet importálni. Ezért arra volt szükségem, hogy az egyszerű képeket át tudjam konvertálni svg-re.  Találtam egy on-line is hozzáférhető convertert, melyet bátran ajánlok:

A címert először elmentettem 16 színből álló bites BMP képpé majd egy kissé átalakítottam, majd png formátumban elmentettem.

cimer

átalakított címer

Az on-line converterbe ezt a képet töltöttem fel és svg fileként töltöttem le. Ez a letöltött svg file kerül a TinkerCAD-be importálásra. A szerkesztőben kapott egy kis talpazatot és egy kis furatot.

cimer3

Címer a TinkerCAD-ben

Az így elkészült objektumot stl-be való exportálása után a nyomtatónk Craftware szoftverében beállítva elkészült a kinyomtatásra váró állomány.

cimer4

A kinyomtatott címer

A folyamat:

 

cimerek

Reklámok
Tagged with: , ,
3D nyomtató, 3D tervezés, program kategória
One comment on “Egyszerű- és vonalrajzok a 3D nyomtatóban
  1. […] A nyomtató próbanyomtatását követően a tanári kar számára készült el az iskolánk címere. […]

Vélemény, hozzászólás?

Archívum