A 3D tervező programok közül a könnyen hozzáférhető (ingyenes) Blender szoftver használatával azért kezdetem ismerkedni, mert szerettem volna, hogy ha létrehozott kiber-objektumok életre kelnének, megmozdulnának. Azt szeretném elérni, hogy saját objektumainkkal a Kiterjesztett valóságban interakcióba léphessünk.
https://blender.hu/index.php?page=tut&l=hdoc/modalap
Csontváz készítése és az objektumba helyezése:
3:20-ig objektum építés kocából:
Edit módban az oldal kijelölésével és az /E/ billentyű lenyomásával egy további objektumot “ragaszthatunk” a meglévő oldalhoz.

objektum létrehozása
3:20 objektum gömbölyítés:
Add Modifier – Subdivision Surfaces (View változtatásával “simíthatunk”)

gömbölyítés
5:40 csontozás
Objektum módban az Add menü az Armature almenüjében a Single Bone parancsot használva sor kerülhet az első csont lerakása. (x tengely)

csont lerakása
további csontok, csontváz készítés TAB (edit mód) majd E és egér… ha máshol folytatni szeretnénk, akkor jobb klikk…

csontváz készítés
Az objektum és a csontváz egyesítése
Számomra a legegyszerűbb megoldás az amikor az objektumot ráhelyezzük a csontvázra. Az Outlinner menüben az objektumot (Plane) az csontvázra (Armature) húzva a With Automatic Weights parancsot kell kiválasztani.

Objektum a csontra
Az Armature Pose Mod-ba állítása után az egyes csontokat tudom mozgatni.

Csontok mozgatása
A Object Mode (Tárgymód) és az Edit Mode (Szerkesztőmód) közti váltás TAB billentyűvel!
egy másik lehetőség:
Csontváz építés:
Az objektum animálása
/I/ majd LocRot
A modell beállítása után a koordinátáira mutatva /I/ majd animációs időskála beállítása ….
Az animált objektum AR megjelenítése Unity és Vuforia segítségével:

Animált objektum AR-ban
Vélemény, hozzászólás?