Vuforia platform

Le kell tölteni az Applikációt és után telepíteni kell. Majd az elindítása után a Markert kell “célba venni”  (mely szintén letölthető, kinyomtatható) és akkor …

Marker letöltése:

qr_marker vuforia-_traget_jpeg_24bit
A markert ITT is letöltheted

Az applikáció letöltése:

qr_app mars_app_ico
Az applikációt ITT is letölthető

https://unity3d.com/ -bejelentkezés

https://vuforia.com/ – Dev Portal


https://www.sitepoint.com/how-to-build-an-ar-android-app-with-vuforia-and-unity/


Getting started with Vuforia

https://developer.vuforia.com/ :

login

Develop

1. Licensz-kulcs létrehozása az alkalmazáshoz

License Manager

Add License Key

Project TypeDevelopment

  • App Name :…….MARS_app ….NEXT

  • Confirm License Key

2. Create a Database and an Image Target

Target Manager

Create a Database

  • Add Database – Create Database

  • Name: MARS

  • Type: Device

Creat Image Target

Az Adatbázist (Datbese), ebben az esetben a MARS-t megnyitva hozzááadhatunk Traget-et (markert, képet)

Add Traget

  • Type: Single Image
  • File:  Browse… saját kép feltöltése (JPEG 24 bit-es sikerült nekem)
  • Width: 50
  • Name : AladAR_Traget
  • Add

Download Database

(Traget Meneger-MARS)

A Traget kiválasztása utána Dowload Database. Unity Editor kiválasztása után Download.


Integrating with Unity

unity program megnyitása:

  • new projekt : projekt name (MARS_app)
  • Assets – vuforia-unity-6-2-6 (Unity package file (.unitypackage))
    • import unity package file (I Made a Beckup.Go Ahead!)

Main Camera törlése a Hierarchy-ból – jobbklikk delete

ARCamera behelyezése és beállítása:

Assets >> Vuforia >> Prefabs -ből a Hierarchy-ban található  “Unititled”-re húzzuk az ARCamera-t.

Licensz-kulcs megadása az ARCamerá-na:

Az ARCamera-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen Vuforia Behaviour (Script)-en belül a Open Vuforia confugarition-ra kattintva a Vuforia-App License Key bemásolható. (A Licens-kulcs a Devolop-License Manager oldalon a MARS_app nevére kattintva a Licens Key kódot megtalálva kimásolható)

ImageTriget behelyezése és beállítása:

Assets >> Vuforia >> Prefabs -ből a Hierarchy-ban található  “ARCamera”-ra húzzuk az ImageTriget-et

A korábban letóltöttDatabase-t a MARS Traget importálása a Assets >> Vuforia >> Prefabs-ba. (ha nem töltöttöl volna le akkor: Az ImageTriget-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen ImageTriget Behaviour (Script)-en belül a tragets defined.Press here for traget creation-ra kattintva a Devolop Traget Manager-re kerülünk. (Log In)…)

Az ImageTriget-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen ImageTriget Behaviour (Script)-en belüla Database-nál beállítjuk a MARS-ot az (Empty helyére).


3D objektum hozzáadása

A Assets >> Vuforia >> Prefabs-ba behelyezzük a modell-t (Altair_Lander – akár az egész mappát). Majd a megfelelő file-t (modelt) a Scen-ba (az ImageTragetra helyezzük) és a pozicióját beállítjuk.

Az Image_Tragets Dabase Activálása

Az ARCamera-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen Vuforia Behaviour (Script)-en belül a Open Vuforia confugarition-ra kattintva a Datasets-et megnyitva a Load MARS Database kipipalva Activate-t is ki tudjuk pipálni.

A projekt elmentése és a Scene elmentése után a “Unititled” Scene neve megváltozik az álltalunk választott új Scene névre (MARS_app). (megj. a Directional Light bárhová kerülhet, akár ki is törülhetjük)

hierarchy

A Play gomra kattintva már ki is próbálható a webkameránkal használható AR tartalom.


A következő lépés maga az alkalmazás – applikáció létrehozás:

File-Build Setting…

Android:

(Add Open Scenes – Mars_app kipipálni)

Swith Platform -dolgozni fog 🙂

Player Settings…

Company Name: ARsuli

Product name: MARS_app

Ispector-PlayerSetting: Publishig Setting – Keystore

Creat new keystore kipipalva megadató a jelszó (https://www.youtube.com/watch?v=av5ANVlkU3g&feature=youtu.be)

Browse Keystore-ra kattintva egy álltalunk megadott névvel elmentjük (MARS_app_keystore) és bejátszuk a Keystore-t. Ez után a Key – Alias- Unsigned (debung) helyett beállítjuk a Creat a new key adatait (majd Kreate key). Újra a Key – Alias- Unsigned (debung) helyett beállítjuk a mars_app -ot és megadjuk a jelszót.

Ispector-OtherSetting:

Identification:

Bundle Identifier:  com.Company.ProductName helyett com.ARsuli.MARS_app

Minimum API Level: pl:4.2.Jelli…


Android Studio-ra és JAVA fejlesztő környezet szükséges az APP létrehozásához

Edit – Preferences…

Unity preferences: External tools- Android:  SDK és JDK útvonal megadás (Android Studio és Java)


SDK – Android Studio letöltése, beállítása:

Android Studio letöltése ITT

(https://www.youtube.com/watch?v=KjCASHzjt2g)

4:12 Configure-Check for Update, SDK Manager-Launcher Standalone SDK Manager – Extras: Google Play Srevices (Istall, Akcept)

C:\Users\username\AppData\Local\Android\sdk

JAVA fejlesztő környezet – letölteni, instalálni ITT majd az Unity számára megadni a JDK elérési útvonalát.

A JAVA útvonalát megtalálta SDK utvonal(browse)

Az SDK útvonalát meg kellett adnom:

 


Build Setting—–Build… megadom az applikacio nevet MARS_app.apk ….

Marker letöltése itt: https://drive.google.com/open?id=0B4ASjjRH2tAjZE9WNldndFRfYkk

mars_app_ico

Advertisements
Tagged with: , , , , , , ,
alkalmazás, AR tanulási környezet, kiber objektum, kiterjesztett valóság, táblagép, unity, Vuforia kategória

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Archívum