Le kell tölteni az Applikációt és után telepíteni kell. Majd az elindítása után a Markert kell “célba venni” (mely szintén letölthető, kinyomtatható) és akkor …
Marker letöltése:
![]() |
![]() |
A markert ITT is letöltheted |
Az applikáció letöltése:
![]() |
![]() |
Az applikációt ITT is letölthető |
https://unity3d.com/ -bejelentkezés
https://vuforia.com/ – Dev Portal
https://www.sitepoint.com/how-to-build-an-ar-android-app-with-vuforia-and-unity/
Getting started with Vuforia
https://developer.vuforia.com/ :
login
Develop
1. Licensz-kulcs létrehozása az alkalmazáshoz
License Manager
Add License Key
Project Type – Development
-
App Name :…….MARS_app ….NEXT
- Confirm License Key
2. Create a Database and an Image Target
Target Manager
Create a Database
-
Add Database – Create Database
-
Name: MARS
-
Type: Device
Creat Image Target
Az Adatbázist (Datbese), ebben az esetben a MARS-t megnyitva hozzááadhatunk Traget-et (markert, képet)
Add Traget
- Type: Single Image
- File: Browse… saját kép feltöltése (JPEG 24 bit-es sikerült nekem)
- Width: 50
- Name : AladAR_Traget
- Add
Download Database
(Traget Meneger-MARS)
A Traget kiválasztása utána Dowload Database. Unity Editor kiválasztása után Download.
Integrating with Unity
unity program megnyitása:
- new projekt : projekt name (MARS_app)
- Assets – vuforia-unity-6-2-6 (Unity package file (.unitypackage))
- import unity package file (I Made a Beckup.Go Ahead!)
Main Camera törlése a Hierarchy-ból – jobbklikk delete
ARCamera behelyezése és beállítása:
Assets >> Vuforia >> Prefabs -ből a Hierarchy-ban található “Unititled”-re húzzuk az ARCamera-t.
Licensz-kulcs megadása az ARCamerá-na:
Az ARCamera-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen Vuforia Behaviour (Script)-en belül a Open Vuforia confugarition-ra kattintva a Vuforia-App License Key bemásolható. (A Licens-kulcs a Devolop-License Manager oldalon a MARS_app nevére kattintva a Licens Key kódot megtalálva kimásolható)
ImageTriget behelyezése és beállítása:
Assets >> Vuforia >> Prefabs -ből a Hierarchy-ba húzzuk az ImageTriget-et
A korábban letöltött Database-t a MARS Traget importálása a Assets >> Vuforia >> Prefabs-ba. (ha nem töltöttöl volna le akkor: Az ImageTriget-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen ImageTriget Behaviour (Script)-en belül a tragets defined.Press here for traget creation-ra kattintva a Devolop Traget Manager-re kerülünk. (Log In)…)
Az ImageTriget-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen ImageTriget Behaviour (Script)-en belüla Database-nál beállítjuk a MARS-ot az (Empty helyére).
3D objektum hozzáadása
A Assets >> Vuforia >> Prefabs-ba behelyezzük a modell-t (Altair_Lander – akár az egész mappát). Majd a megfelelő file-t (modelt) a Scen-ba (az ImageTragetra helyezzük) és a pozicióját beállítjuk.
Az Image_Tragets Dabase Activálása
Az ARCamera-ra kattintva, az Inspektor (jobb oldalon) panelen Vuforia Behaviour (Script)-en belül a Open Vuforia confugarition-ra kattintva a Datasets-et megnyitva a Load MARS Database kipipalva Activate-t is ki tudjuk pipálni.
A projekt elmentése és a Scene elmentése után a “Unititled” Scene neve megváltozik az álltalunk választott új Scene névre (MARS_app). (megj. a Directional Light bárhová kerülhet, akár ki is törülhetjük)
A Play gomra kattintva már ki is próbálható a webkameránkal használható AR tartalom.
A következő lépés maga az alkalmazás – applikáció létrehozás:
File-Build Setting…
Android:
(Add Open Scenes – Mars_app kipipálni)
Swith Platform -dolgozni fog 🙂
Player Settings…
Company Name: ARsuli
Product name: MARS_app
Ispector-PlayerSetting: Publishig Setting – Keystore
Creat new keystore kipipalva megadató a jelszó (https://www.youtube.com/watch?v=av5ANVlkU3g&feature=youtu.be)
Browse Keystore-ra kattintva egy álltalunk megadott névvel elmentjük (MARS_app_keystore) és bejátszuk a Keystore-t. Ez után a Key – Alias- Unsigned (debung) helyett beállítjuk a Creat a new key adatait (majd Kreate key). Újra a Key – Alias- Unsigned (debung) helyett beállítjuk a mars_app -ot és megadjuk a jelszót.
Ispector-OtherSetting:
Identification:
Bundle Identifier: com.Company.ProductName helyett com.ARsuli.MARS_app
Minimum API Level: pl:4.2.Jelli…
Android Studio-ra és JAVA fejlesztő környezet szükséges az APP létrehozásához
Edit – Preferences…
Unity preferences: External tools- Android: SDK és JDK útvonal megadás (Android Studio és Java)
SDK – Android Studio letöltése, beállítása:
(https://www.youtube.com/watch?v=KjCASHzjt2g)
4:12 Configure-Check for Update, SDK Manager-Launcher Standalone SDK Manager – Extras: Google Play Srevices (Istall, Akcept)
C:\Users\username\AppData\Local\Android\sdk
JAVA fejlesztő környezet – letölteni, instalálni ITT majd az Unity számára megadni a JDK elérési útvonalát.
A JAVA útvonalát megtalálta (browse)
Az SDK útvonalát meg kellett adnom:
Build Setting—–Build… megadom az applikacio nevet MARS_app.apk ….
Marker letöltése itt: https://drive.google.com/open?id=0B4ASjjRH2tAjZE9WNldndFRfYkk
Vélemény, hozzászólás?