SCRATCH – AR – Táblagép

“A kiterjesztett valóság, szemben a virtuális valósággal, nem egy teljesen mesterséges környezetet teremt, hanem a valós térre vagy annak egyes objektumára helyez rá egy, a számítógép által generált információs réteget, azaz: kiterjeszti az általunk észlelt valóságot a virtuális térben létező vizuális vagy audio tartalommal.”

http://www.topschool.hu/a-kiterjesztett-valosag-es-azok-lehetosegei-az-oktatasban-reklamban.html 

Valós fizikai térben könyveket helyeztem el. A táblagép által generált vizuális tartalom  – ezúttal a SCRATCH macskája –  az az “információs réteg”, melyet ráhelyez a fizikai tér egy objektumára, a könyvre. Tény, hogy a fizikai tér objektum színe az az információ, mely szükséges ahhoz, hogy a virtuális objektum megjelenjék 5 másodpercig.

A fenti videóban azt szemléltettem, hogy a Táblaképünk képes felismerni a könyveket (azok színeit 🙂 ), melynek köszönhetően további (virtuális) információhoz juthatunk. A virtuális információ esetünk egy animáció volt, de lehet hang, fénykép, szöveg,… Akár további interaktív feladatokat is kaphatunk, vagy az Scratchduino mobilrobot is vezérelhetővé válhat.

Advertisements
Tagged with: , , , ,
kiterjesztett valóság, programozás, SCRATCH, táblagép kategória
One comment on “SCRATCH – AR – Táblagép
  1. […] Az SCRATCH – AR – Táblagép -re kattintva egy kis programot írtam, mely során interakcióba lépnek a kiber objektumok a […]

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Archívum