webkamrás játékok az oktató- nevelő munka szolgálatában.
SCRATCH
- programozás
- gesztusvezérlés
- színvezérlés
- hangvezérlés
- LEGO robot vezérlés
Hogyan használjuk helyesen a szelektív hulladékgyűjtő ládákat – SCRATCH
A következő feladatunk egy olyan játék létrehozása volt, melynek használata során elsajátítható a hulladék helyes szelektálása az iskolai színes ládáiba. Az egyik csoport a dobozokban lévő szemetet lefényképezte, digitalizálta. Ketten a SCRATCH programozói környezetben a programot úgy módosították, hogy a diákok szemetei és az iskola ládái jelenjenek meg a játék során.
A játékot on-line is elérhetővé tettük. A mikrofonok érzékenységét figyelembe kell venni esetleg azok beállítására (vagy a program módosítására) is szükség lehet 🙂
Ennek a másik játéknak az esetében a lehulló szemetek szelektálásához színes (piros, kék, és sárga) “dobozokra” van szükség. A megfelelő szemetet a megfelelő színbe kell engedni, hogy “beleessen”. Ha nem sikerül a szemétdomb egyre magasabb és magasabb lesz végül akár a szemét is ellephet minket :). (a színek beállítására több mint valószínű, hogy szükség lesz)
//scratch.mit.edu/projects/embed/102721905/?autostart=false
https://scratch.mit.edu/projects/102721905/
//scratch.mit.edu/projects/embed/25445378/?autostart=false
Ki az ügyesebb? Fehér kártyával lehet játszani ketten.
A fehér kártyával az állatfigurákat kell megérinteni. A gyorsabb kap egy pontot.
A következő fordulót a zöld gombbal indíthatjuk a fehér kártyával.
//scratch.mit.edu/projects/embed/25445378/?autostart=false
[…] webkamerás “játékok” […]